Tuesday, June 21, 2011

Cinta Oh Cinta ^^

Bissmillahirrahmanirrahim ana mulakan bicara...
umur meningkt dewasa..meningkat remaja...semuanya mkin pantas brfikir dan mkin matang dlm brfikir d dlm semua perkara...Tdk tkecuali soal cinta...ana ykin remaja khususnya...sekarang msti rmai duk pikir soal cinta kn...cintan cintun remaja...^^

meh cnie ana nk crtakn jenis-jenis cinta y pernah ana dngr...mari lh kite brkngsi brsama..mudah-mudahan jd pedoman buat kita brsama...insyaallah..^^
PERTAMA ; cinta kpd ALLAH..cinta pdNYA tdk cukup hny tuk mnyelamatkn diri drpd seksaannya dan tidak cukup hanya memperbanyakkan pahala..sesungguhnya sprti yang kite tau orng2 musyrik,penyembah salib,kaum yahudi dan seangaktan dng mereka juga mnyintai ALLAH...tetapi mreka mnyekutukn ALLAH..ana rase kalian phm mksd ana kn...RENUNG2KNLH..^^



KEDUA ; cinta y sterusnya...cinta kpd sesuatu yang dicintai ALLAH..inilah cinta yang pling disukaiNYA..y pling lurus dan pling dkat pd ALLAH..insyaallah..^^


KETIGA ; kecintaan tuk ALLAH dan krna ALLAH..cinta sprti ini merupakan keharusan cinta drp y dicintai.wahai rakan2 ku skalian cinta tdk akn prnah lurus kecuali cinta itu adlah ikhlas krna ALLAH. dan untuknya semata2...^^


ATAP RUMAH (sbg penutup) ; kecintaan trhdap perkara2 lain y bersamaan dng kecintaan kpd ALLAH. adlh cinta yang disekutukn..semua ormng yang mnyintai trhdp prkara2 lain brsamaan dng cinta mreka pada Allah brmkna cinta mreka itu bknlah untkNYA,bkn krn ALLAH dan bkn kpdNYA..dia mnjadikan sekutu bg ALLAH...inilah cinta orng2 musyrik..wallahualam...
RENUNGKANLAH2....^^

SALAM UKHUWAH FILLAH DR ANA Fatna ^^

Sunday, June 19, 2011

Lelaki y Baik Buat Wanita y Baik Kan???


 Sesungguhnya Diciptakan Hawa dari tulang rusuk kiri Adam a.s,adalah dekat untuk dilindungi&dicintai...^^

Kebanyakkan wanita inginkn lelaki y soleh tetapi mreka tdk mahu mrubh dri mreka trlebih dahulu...Adakah kamu fikir wahai kaum hawa y ku sayangi sesungguhnya lelaki soleh itu lebih besar tanggungjawabnya kpd agama...Sepatutnya pasanganya y solehah itu y patot membantunya dlm mmbngunkn agama...Renung2knlh..^^

Benarlah bagai dikata seringkali terdengar gadis berbicara....


Situasi Pertama:zaman solo ni la aku nak pakai selendang belit2 ni.....esok bila dah ada hubby tau la dia ajar aku pakai y mak cik-mak cik punya---->>>Ya Allah sdrkh kamu apa y kamu tuturkn ini wahai kaum hawa???


Situasi kedua:Aku esok kalau kawen nak carik y imam2 sikit la....yela aku ni kau tau jela.....at least,boleh jugak nanti suami aku didik anak-anak aku.....--->>Di mana pula peranan kamu wahai wanita...??Renung2knlh...

Astaghfirullahalazim...berfikirlah sedalm2nya sblom berbicara wahai ukhti y ku sayangi lg ku kasihi...
...
Kadangkala,apabila melihat pasangan pengantin......jika salah satu pasangannya saya kenal dan tahu ketinggian budi pekertinya.....pasti terdetik dalam hati saya...pasti isteri/suami nya macam dia juga.....wah......Alhamdulillah....secocok.......mana mungkin...seorang pencuri akan rela berkawan dengan pak polisi lebih daripada seorang pencuri lain?????^^



Kemudian.....saya terkenang janji Sang Pencipta........lelaki y baik untuk perempuan yang
baik.....begitu juga sebaliknya... Cukup untuk membuat saya tersenyum......Alhamdulillah...betapa Cinta Allah itu Maha luas....

Wallahualam....salam ukhuwah fillah dr ana fatna syafiqah...^^

Saturday, June 18, 2011

Ubat Penyembuh Dosa..^^

Salam wrt....Dengarkan resipi ini wahai akhi wa ukhti y ku kasihi skalian...saudara seislam ku...Dengarkn resipi ini..^^..jika kamu mngrjakannya kamu akn mndapat penyembuhan drp ALLAH...insyaAllah...^^
ambillah akar2 kemelaratan dan jiwa kesabaran lalu campurkan dng bahan fikiran dan pertimbangan...kemudian cmpurknlh pula dng rendh hati dan kekhusyukan..ditumbuk semuanya dlm lesung taubat dan dibashkn dng air mata lalu dmptkn dlm tmpt rndh diri kpd Allah dan di masak dng api tawakkal pdnya..insyaallah...

Setelah itu mari lh kite sama2 shabt mngaul bahan td dng senduk istighfar kpdNYA shngga nmpk taufiq dan kehormatan diri/...^^...lalu pndhkn bahan2 td ke dlm mangkuk cinta kpdnya dan sejukkan dng udara ksh syg..sesudah itu disaring dng saringan kesusahan dan dtmbh dng hakikat iman srta jng lupa cmpurkn dng rasa tkot kpd Allah ...truskn meminum ubt ini selama mna hidupmu dan hatimu akn sembuh dr segala keluhan dan akn hlng rasa sakit dosa dng izin Allah...wallahualam..
sesungguhnya y baik dtg drp pencipta kita Allah swt dan y  buruk dtng dr ana sendiri..wallahualam..^^

Sunday, June 12, 2011

Perawat Waktuku..^^..

Wahai Tuhan yang Maha Pemurah
Terangilahku dengan Nur Iman-Mu
Hanya Engkau tempat aku berserah
Mohon maghfirah di dalam syahdu

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih
Ampunilah segala dosaku
Laksana buih di laut memutih
Hanyut ditelan gelombang nafsu

Hari-hari yang telah aku lalui
Ingin kutinggalkan terus bersemadi

Ingin aku kembali kepada fitrah insani
Tak sanggupku jelajahi rimba duniawi
Bebaskanlah diriku dari dibelenggu
Dosa noda nafsu durjana

Terimalah taubatku Ya Allah
Pimpinlah daku ke jalan redha-Mu
Moga sinar-Mu terangi hidupku
Di dalam kegelapan

Akukan kembali pada-Mu Rabbi
Mengadap-Mu Ya Rabbul Izzati
Segala ketentuanku pasrahkan
Di hujung penghayatan


*****nie dia lagu nasyid faaveret eden dr dulu smpai skunk...insyaallah slamanya..
luv it 4eva lah..^^
wallahualam ..salam ukhuwah fillah dr ana Fatna^^

Saturday, June 11, 2011

Buatmu SI Dia Bakal Suamiku Kelak^^..insyaallah^^



Bissmillahirrahmanirrahim pembuka bicara ana kali ini...kali nie fatna nk share sdikit pesanan buat bakal mujahid peneman hidupku kelak..insyaallah..mngkin para-para muslimah di luar sana boleh guna gk..insyaallah...Ya Allah ya tuhanku tlng beritahu pd bakal suamiku nanti cinta yang teragung adlh cintanya padaMU...tolng bg tau kt dia bhwa cinta manusia akn mmbuatkn nya alpa..ya Allah tlng ingtkn bakal suamiku kelak jng mencintaiku lbih dari mencintai dirimu ya RABB..tolong ingatkn dia senantiasa YA Allah jngan mengingatiku lbih dari mengingati diriMU ya Allah..
ya Allah jika aku jatuh cinta...cmaka jatuhkan lah cintaku pada seseorng y melbhkn cintanya padaMU ya Allah..agar brtmbh kekuatanku tuk mnyintaimu..
tolong ingtkn dia senantiasa ya Allah jng mendoakan ku lbih dr dia mndoakn kedua ibu bapanya..
tolong ingtkn dia senantiasa dahulukan Allah krn di situ adanya syurga..^^
Tolong ingtkn si dia bakal suamiku y senantiasa di sayangi tlng dahulukan ibu bapa mreka krn di situ telapak syurganya..tolong ingatkn si dia sy terpikat pdnya bkn krna pd paras rupanya tetapi imanya..^^
tolong ingtkn si dia dri ini cntakannya bkn krna harta tetapi krna zuhudnya...tlng ingtkn si dia aku kasihinya krna santunya..ya Allah tolong ingtkan si dia apabila dia mula mengagungkn cinta manusia...
wahai bakal suamiku ku minta pdNYA agr senantiasa menegurmu jika nafsu mengawal fikiranmu...ya Allah tolng ingtkn si dia bhawa aku milikmu yang maha esa...
Ya Allah tlng sedrkn bakal suamiku kelak tngungjawab besarnya pd keluarganya...

tolng ingtknya ya RABB aku tdk mau mnjadi fitnah besar pdnya..aku jua tdk mau mnjadi sebab kegagalannya...tolong pesan pdnya dri ini membiarkn y maha ESA menjaganya...
Ya Rahman tlng smpaikn pd bakal suamiku kelak ku mahu mlihtnya brjaya dlm hidupnya dan cita2nya...^^
tolng khbrkn pd mujahidku disayangi ku ingin dia mjdi penyokong kejayaanku kelak..insyaallah
tolong khbrkn pd si dia ku dambakan cinta nya y suci dan trjaga..
dan akhr kata driku tolong sampaikan pd bakal suamiku kelak ya Allah...tolong smpaikn pdnya cinta krn Allah amat brharga dan tdk ternilai...
salam syg drku buat bakal suamiku kelak..insyallah..

Thursday, June 9, 2011

Cukuplah Kemuliaan Anda Dng Menjadi Seorng Wanita Solehah^^

Bissmillahirahmanirahim..^^


kali nie fatna ingin mulakan dng sdikit kata2 pesanan y diingati shngga skrng.."Jng kau otus asa krn tdk mlihat jln keluar ...kalau brgitu di manakh Allah dn takdirnya???" (renung2knlh)^^
Segala yng mnimpa anda saat brjuang di jln Allah mrupkn pnebus dosa anda ats izinNYA...insyaallah^^..bergembiralah shbtku dng khbr y trdpt dlm mksd hadis ini...
"Apabila seorng wanita brbakti kpd suaminya,mngrjakn solat lima waktunya dan memelihara kehormatannya..nescaya dia akn memasuki syurga..^^...fatna yakin smua ntara kite ingin mlngkh ke syurga kn???
Semua itu adlh prkara y mudah bg mreka y dprmdhkn jalan olh ALLAH swt...olh itu saudariku laksanaknlh amalan2 yang agung tersebut agr engkau dpt menemui tuhanmu y maha pengasih...berjalan sesuai dng al-quran dan sunnah nabinya nescaya engkau akan menjadi MUSLIMAH SEJATI^^..insyaallah
Semua perkara ini mrupakan kemuliaan  yang agung dan kebanggaan yang besar bg anda..Krn selain anda,ada wanita y dlhirkn d negari kafir sprti nasrani,yahudi,komunis ataupon ideologi y brtentangan dng islam..wallahualam...Sedngkn kite dplh olh ALLAH  untuk mnjdi muslimah sejati dan DIA akn masukkan anda ke dlm glngan ummat nabi muhammad saw..insyaallah kite jga blh trmsuk dlm menjejaki jejak aisyah,khadijah dan fatimah..insyaallah..semoga Allah meredhai mrka semua..insyaallah..^^
Akhir kata dr ana FATNA SYAFIQAH..^^
WALLAHUALAM...
SALAM UKHUWAH FILLAH ABDAN ABADA^^

Wednesday, June 8, 2011

TIDAK!!!!

Bissmillahirrahmanirrahim...sekian lame ku tibe d UITM arau tercinta...hr nie bru ku brpluang tuk mluangkn mse brsama blog ku y trsyng ini...lps blik je dr kls kul 4.30 ptng td tbe trgrak hti ingin mncoret satu ilmu agr dpt dkngsikn bersama...Insyaallah...tp msti korng plik kot ngan tjuk hr nie apsl tbe2 tjuk nya jd TIDAK!!!
if u all nk tau jom kite tngk ape y den dh tulis..^^


Anda tidak akn mnyia2kn umur anda sprti seng mmbls dendam dan selisih faham dng prkara yang tiada kebaikan di dlmnya...
anda jua tdk akn mnghslkn wang dan mnghimpunknya dng mngorbnkn ksihatan,kebahagiaan,tidur dan ketenangan anda...
anda jua tdk akn mncri kesalhn dn mngumpt orng lain srta mlupkn kesalahan dan aib sendiri...
anda tdk akn mngambil sikap acuh x acuh trhdp badan dan rumah dr bersih,wangi dan disiplin..
anda tidak akn minum minuman y haram,merokok dan segala sesuatu y kotor dan najis..
anda tdk akn mengingat musibah y berlalu,bncana y sdh silam atau kekeliruan y prnh di alami..
anda tdk akn mlupkn akhirat dan amal untuknya dan alpa trhdp tnda2 keberadaanya...
WALLAHUALAM...renung2knlh^^