Sunday, June 19, 2011

Lelaki y Baik Buat Wanita y Baik Kan???


 Sesungguhnya Diciptakan Hawa dari tulang rusuk kiri Adam a.s,adalah dekat untuk dilindungi&dicintai...^^

Kebanyakkan wanita inginkn lelaki y soleh tetapi mreka tdk mahu mrubh dri mreka trlebih dahulu...Adakah kamu fikir wahai kaum hawa y ku sayangi sesungguhnya lelaki soleh itu lebih besar tanggungjawabnya kpd agama...Sepatutnya pasanganya y solehah itu y patot membantunya dlm mmbngunkn agama...Renung2knlh..^^

Benarlah bagai dikata seringkali terdengar gadis berbicara....


Situasi Pertama:zaman solo ni la aku nak pakai selendang belit2 ni.....esok bila dah ada hubby tau la dia ajar aku pakai y mak cik-mak cik punya---->>>Ya Allah sdrkh kamu apa y kamu tuturkn ini wahai kaum hawa???


Situasi kedua:Aku esok kalau kawen nak carik y imam2 sikit la....yela aku ni kau tau jela.....at least,boleh jugak nanti suami aku didik anak-anak aku.....--->>Di mana pula peranan kamu wahai wanita...??Renung2knlh...

Astaghfirullahalazim...berfikirlah sedalm2nya sblom berbicara wahai ukhti y ku sayangi lg ku kasihi...
...
Kadangkala,apabila melihat pasangan pengantin......jika salah satu pasangannya saya kenal dan tahu ketinggian budi pekertinya.....pasti terdetik dalam hati saya...pasti isteri/suami nya macam dia juga.....wah......Alhamdulillah....secocok.......mana mungkin...seorang pencuri akan rela berkawan dengan pak polisi lebih daripada seorang pencuri lain?????^^



Kemudian.....saya terkenang janji Sang Pencipta........lelaki y baik untuk perempuan yang
baik.....begitu juga sebaliknya... Cukup untuk membuat saya tersenyum......Alhamdulillah...betapa Cinta Allah itu Maha luas....

Wallahualam....salam ukhuwah fillah dr ana fatna syafiqah...^^

No comments:

Post a Comment